Bestelling retourneren

Retour aanmelden
Retourkosten

De retourkosten verschillen per bezorger. Bij het terugsturen zijn de retourkosten voor eigen rekening.

Gratis retourneren in de bouwmarkt

Je kunt jouw bestelling altijd gratis retourneren bij een Karwei bouwmarkt bij jou in de buurt.

Bezorgd door PostNL

Je bestelling per post terugsturen kost € 4,95. Je betaalt dit niet direct aan PostNL. Dit wordt verrekend met de terugbetaling.

Bezorgd door Extra@Home

Wanneer je een pakket laat ophalen zijn de retourkosten €39.95

Bezorgd door een leverancier

Is jouw online bestelling bezorgd door een leverancier van Karwei? De retourkosten verschillen per leverancier en zijn gelijk aan de bezorgkosten (met uitzondering van gratis bezorgen). Bij elk product én in de winkelwagen staan de bezorgkosten.

Verkeerd of beschadigd geleverd

Heb je een ander artikel ontvangen dan besteld of is het artikel beschadigd geleverd? Laat het dan zo snel mogelijk weten via onze klantenservice. Wij doen ons best om het probleem snel op te lossen. We kunnen je vragen om foto’s, dus gooi de verpakking niet weg.

Is er iets mis met je bouwmarktaankoop? Ga dan terug naar de bouwmarkt. Vergeet je kassabon niet mee te nemen.

Online aankoop retourneren

Retourneren in de bouwmarkt

Je kunt je bestelling gratis terugbrengen in de bouwmarkt. Je hoeft jouw aankoop hier niet voor aan te melden. Neem je factuur mee naar één van onze bouwmarkten .

Retour online aanmelden

Lukt het niet om het terug te brengen in de bouwmarkt? Meld je retour dan hier aan. Let op: maatwerk artikelen kun je niet ruilen of retourneren.

Retourneren Click & Collect aankoop

Je kunt je Click & Collect aankoop alleen retourneren in de bouwmarkt. Neem je factuur mee naar één van onze bouwmarkten.

Bestelling ruilen

Direct omruilen voor een ander artikel kan alleen in de Karwei-bouwmarkt binnen 30 dagen. Neem de factuur mee die je per e-mail hebt ontvangen. Ruil je een artikel voor een goedkoper product? Dan krijg je de rest van het betaalde bedrag terug.

Ruilen kan alleen als het product compleet is en (voor zover mogelijk) in de originele verpakking zit. Op maat gemaakte producten kun je niet ruilen of retourneren.

Bouwmarktaankoop ruilen of retourneren

Bij Karwei kun je artikelen tot 30 dagen na aankoop gratis ruilen of terugbrengen in één van onze bouwmarkten. Dat hoeft niet de bouwmarkt te zijn waar je het product hebt gekocht.

Retourvoorwaarden bouwmarktaankoop

  • Je kunt het artikel binnen 30 dagen na aankoop ruilen of terugbrengen via de bouwmarkt. De termijn van 30 dagen gaat in op de datum die op je kassabon staat.
  • Ruilen of terugbrengen is niet mogelijk zonder kassabon, dit is je aankoopbewijs.
  • Artikelen die je in de bouwmarkt hebt opgehaald, kan je alleen terugbrengen in de bouwmarkt. Dat hoeft niet de bouwmarkt te zijn waar je het product hebt gekocht.
  • Direct omruilen voor een ander artikel is mogelijk. Ruil je een artikel voor een goedkoper product? Dan krijg je de rest van het betaalde bedrag terug.
  • Ruilen of terugbrengen kan alleen als het product compleet is en (voor zover mogelijk) in de originele verpakking zit. Pak het product daarom niet verder uit / gebruik het niet meer dan nodig is, om goed te kunnen beoordelen of je het wilt houden.
  • Gezaagde/bewerkte materialen, gemengde verven, planten, en artikelen die we speciaal voor jou hebben besteld of op maat gemaakt, kun je niet ruilen of terugbrengen.
  • Producten zoals tegellijm, cement en zand kun je alleen ruilen of terugbrengen als de verpakking niet geopend en niet beschadigd is.
  • Je kunt alleen producten die je in Nederland hebt gekocht ook ruilen in Nederland.
Retourvoorwaarden
  • Je kunt het artikel binnen het zichttermijn van 30 dagen na ontvangst van je aankoop ruilen of terugbrengen via de bouwmarkt of webshop.
  • Als je ons binnen 30 dagen op de hoogte stelt van je herroeping heb je vervolgens nog 14 dagen om het artikel terug te sturen.
  • Ruilen of terugbrengen kan alleen als het product compleet is en (voor zover mogelijk) in de originele verpakking zit. Pak het product daarom niet verder uit / gebruik het niet meer dan nodig is, om goed te kunnen beoordelen of je het wilt houden.
  • Op maat gemaakte producten zoals raamdecoratie op maat, samengestelde deuren of mengverf kun je niet ruilen of retourneren.
  • Meldingen over beschadigde artikelen dienen zo snel mogelijk na ontvangst gemeld te worden.
  • Als je de hele bestelling terugstuurt, storten we ook de door jou betaalde bezorgkosten terug. Het maakt niet uit of je de bestelling terugbrengt naar de bouwmarkt, terugstuurt per post of laat ophalen. De eventuele kosten voor het terugsturen (retourkosten) moet je wel betalen.
  • Indien verpakkingen van bijvoorbeeld tegellijm, cement en zand zijn geopend of beschadigd, dan brengen wij hiervoor kosten in rekening. Het product kunnen wij immers niet meer verkopen.
  • Is het artikel beschadigd geraakt bij het uitpakken of daarna? Dan ben je zelf verantwoordelijk voor de schade.
  • Je kunt alleen producten die je in Nederland hebt gekocht ook ruilen in Nederland.

Op het ruilen en retourneren van online bestellingen zijn de Algemene Voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie van toepassing. Lees meer over het herroepingsrecht.

Retourneren verf

Wij raden je aan om verf (latex, lak, beits en was), lijm, kit en reinigingsmiddel niet per post te versturen. Breng deze liever terug naar de Karwei-bouwmarkt. Want als er bij het verzenden lekkage ontstaat, kun je aansprakelijk worden gesteld voor alle eventuele schade. Toch per post versturen? Hier lees je hoe je dit doet.

Factuur kwijt

De factuur is te vinden in de orderbevestigingsmail. Heb je deze niet meer? Geen probleem, bekijk je factuur in je Karwei account of vraag je factuur op via onze klantenservice.

Bevestiging van een retour

Wanneer wij je retourzending ontvangen en verwerkt hebben, ontvang je een retourbevestiging per e-mail. Heb je je retourzending afgegeven bij een pakketpunt van PostNL, dan krijg je een track en trace code. Bewaar het retourbewijs met de track en trace code totdat de terugbetaling verwerkt is.

Mocht je twee weken na het retourneren van je bestelling nog geen e-mail hebben ontvangen, neem dan contact met ons op.

Retourtermijn

Bij Karwei kun je producten tot 30 dagen na aankoop ruilen of retourneren. Deze periode gaat in vanaf het moment dat je de bestelling in ontvangst hebt genomen.

Terugbetaling

We storten het volledige aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo spoedig mogelijk terug op je rekening, uiterlijk binnen 14 dagen. Dit doen we nadat we de producten hebben ontvangen of wanneer je hebt aangetoond dat je de bestelling hebt teruggestuurd. De terugbetaling loopt via dezelfde rekening als waarmee je de bestelling hebt betaald.

Betaald met creditcard of via PayPal

Het duurt maximaal 5 werkdagen voordat het geld op je creditcardrekening of PayPal-account staat.

Betaald met Klarna

Je ontvangt op het rekeningnummer waarmee de Klarna factuur is betaald het aankoopbedrag terug. Heb je nog niet betaald bij Klarna? Dan wordt het aankoopbedrag op de openstaande Klarna factuur in mindering gebracht.
Vragen over de terugbetaling via Klarna? Neem contact met ze op.

Betaald met de Karwei Cadeaukaart

Het bedrag wordt omgezet in een nieuwe (digitale) Karwei Cadeaukaart. Het eventuele restbedrag dat betaald is met pin, creditcard of PayPal zal binnen 5 werkdagen worden teruggeboekt op je rekening.

Geretourneerd in de bouwmarkt

De terugbetaling zal via dezelfde rekening lopen als waarmee je de bestelling hebt betaald. Het duurt maximaal 5 werkdagen voordat het geld op je rekening staat.

Terugbetaling (deels) niet ontvangen

Heb je meerdere artikelen geretourneerd? In de retourbevestiging staat welke artikelen er ontvangen zijn. Wanneer je hier artikelen in mist, wordt je retour in delen afgehandeld en terugbetaald. Staat het bedrag na 5 werkdagen nog niet op je rekening? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Aanmaning ontvangen na retourneren

Je kan heel eenvoudig bij Klarna een retourzending melden door de factuur waar het om gaat op ‘retour’ te zetten. Je factuur wordt dan gepauzeerd. Mocht je twee weken na het retourneren van je bestelling nog geen e-mail met de retourbevestiging hebben ontvangen, neem dan contact met ons op.

Recent bekeken