Retour & terugbetalen

Hoe retourneer ik mijn online aankoop?

Hoe je je bestelling terugstuurt, hangt af van hoe die is bezorgd.
Je kunt een artikel binnen 30 dagen na aankoop op 3 manieren retourneren:
1. Gratis terugbrengen in de bouwmarkt. Je hoeft jouw aankoop hier niet
voor aan te melden. Neem je factuur mee naar één van onze bouwmarkten.
2. Op eigen kosten retourneren per post. Terugsturen per post kost € 4,95.
Meld hiervoor je retour eerst aan.
3. Grote en zware artikelen die te zwaar zijn om als pakket te versturen komen we
bij je ophalen. De retourkosten zijn in dit geval afhankelijk van de levermethode.
Meld hiervoor je retour eerst aan.

Retour aanmelden >

Maatwerk artikelen kun je niet ruilen of retourneren.
Bekijk onze retourvoorwaarden.

Op het ruilen en retourneren van online bestellingen zijn de Algemene Voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie van toepassing.

Ik wil mijn bestelling ruilen

Direct omruilen voor een ander artikel kan alleen in de KARWEI-bouwmarkt
binnen 30 dagen. Neem de factuur mee die je per e-mail hebt ontvangen.
Ruil je een artikel voor een goedkoper product? Dan krijg je de rest van het
betaalde bedrag terug.

Ruilen kan alleen als het product compleet is en (voor zover mogelijk) in de originele verpakking zit. Op maat gemaakte producten kun je niet ruilen of retourneren.

Is ruilen in de bouwmarkt niet mogelijk? Dan kan je natuurlijk je bestelling binnen
het zichttermijn retourneren.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

● Je kunt het artikel binnen het zichttermijn van 30 dagen na ontvangst
van je aankoop ruilen of terugbrengen via de bouwmarkt of webshop.
● Als je ons binnen 30 dagen op de hoogte stelt van je herroeping heb je
vervolgens nog 14 dagen om het artikel terug te sturen.
● Ruilen of terugbrengen kan alleen als het product compleet is en
(voor zover mogelijk) in de originele verpakking zit. Pak het product daarom
niet verder uit / gebruik het niet meer dan nodig is, om goed te kunnen
beoordelen of je het wilt houden.
● Op maat gemaakte producten zoals raamdecoratie op maat of samengestelde
deuren kun je niet ruilen of retourneren.
● Meldingen over beschadigde artikelen dienen zo snel mogelijk, maar het liefst
binnen 48 uur na ontvangst gemeld te worden.
● Als je de hele bestelling terugstuurt, storten we ook de door jou betaalde
bezorgkosten terug. Het maakt niet uit of je de bestelling terugbrengt naar de
bouwmarkt, terugstuurt per post of laat ophalen. De eventuele kosten voor het
terugsturen (retourkosten) moet je wel betalen.
● Indien verpakkingen van bijvoorbeeld tegellijm, cement en zand zijn geopend of
beschadigd, dan brengen wij hiervoor kosten in rekening. Het product kunnen
wij immers niet meer verkopen.
● Is het artikel beschadigd geraakt bij het uitpakken of daarna? Dan ben je zelf
verantwoordelijk voor de schade.
● Je kunt alleen producten die je in Nederland hebt gekocht ook ruilen in Nederland.

Meer informatie over herroepingsrecht

Voor het retourneren van verf geldt een andere retourprocedure.
Wij raden je aan om verf (latex, lak, beits en was), lijm, kit en reinigingsmiddel niet per post te versturen. Breng deze liever terug naar de KARWEI-bouwmarkt.
Want als er bij het verzenden lekkage ontstaat, kun je aansprakelijk worden
gesteld voor alle eventuele schade.
Toch per post terugsturen?

Hoe (snel) word ik terugbetaald na het retourneren?

We storten het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terug op je rekening, maar uiterlijk binnen 14 dagen. Hoe dit verloopt, hangt af van de betaalkeuze die je gemaakt hebt. De terugbetaling zal via dezelfde rekening lopen als waarmee je
de bestelling betaald hebt.

Betaald met creditcard of via PayPal?
Het duurt een paar dagen voordat het geld op je creditcardrekening of PayPal-account staat.

Betaald met Klarna?
Je ontvangt op het rekeningnummer waarmee de Klarna factuur is betaald het aankoopbedrag terug. Heb je nog niet betaald bij Klarna? Dan wordt het aankoopbedrag op de openstaande Klarna factuur in mindering gebracht.

Betaald met de KARWEI cadeaupas?
Het bedrag wordt omgezet in een nieuwe (digitale) KARWEI cadeaupas.
Het eventuele restante bedrag dat betaald is met pin, creditcard of PayPal zal
worden teruggeboekt op je rekening.

Geretourneerd in de bouwmarkt?
Dan kun je in de bouwmarkt het aankoopbedrag meteen contant terugkrijgen.
Als je het fijner vindt storten we het geld terug op je bankrekening.

Wanneer krijg ik de bezorgkosten niet terug?
Je hebt geen recht op teruggave van de bezorgkosten als je maar een deel
van je bestelling retourneert.

Kan ik mijn bestelling retour laten ophalen?

Dit hangt af van hoe die is bezorgd. Is jouw online bestelling bezorgd door Extra@Home of door een leverancier van KARWEI? Dan komen we het ophalen.
Meld hiervoor je retour eerst aan.

Retour aanmelden >

Wat zijn de retourkosten?

Wat de retourkosten zijn, hangt af van hoe die is bezorgd.
Je kan je bestelling altijd gratis retourneren bij een KARWEI-bouwmarkt.

Bezorgd door PostNL
Je bestelling per post terugsturen kost € 4,95. Je betaalt dit niet direct aan PostNL. Wij trekken dit bedrag af van het bedrag dat we aan je terugbetalen.

Bezorgd door Extra@Home
Wanneer een pakket moet worden opgehaald, zijn de retourkosten gelijk aan
de verzendkosten (maximaal 39 euro).

Bezorgd door een leverancier
Is jouw online bestelling bezorgd door een leverancier van KARWEI? Dan zijn de kosten voor het ophalen gelijk aan de kosten voor bezorging (maximaal 69 euro).

Hoe weet ik of jullie mijn retour hebben ontvangen?

Wanneer wij je retourzending ontvangen en verwerkt hebben, ontvang je hierover een retourbevestiging per e-mail.
Heb je je retourzending afgegeven bij een pakketpunt van PostNL, dan krijg je een Track & Trace code. Bewaar het retourbewijs met de Track &Trace code totdat de terugbetaling verwerkt is.

Mocht je twee weken na het retourneren van je bestelling nog geen e-mail hebben ontvangen van ons, neem dan contact op met onze klantenservice.

Ik wil mijn bouwmarktaankoop ruilen/retourneren

Bij KARWEI kun je artikelen tot 30 dagen na aankoop gratis ruilen of terugbrengen in één van onze bouwmarkten. Dat hoeft niet de bouwmarkt te zijn waar je het product hebt gekocht. Je kan het aankoopbedrag meteen contant terugkrijgen. Als je het fijner vindt storten we het geld terug op je bankrekening.

Retourvoorwaarden bouwmarktaankoop
● Je kunt het artikel binnen 30 dagen na aankoop ruilen of terugbrengen via de bouwmarkt. De termijn van 30 dagen gaat in op de datum die op je kassabon staat.
● Ruilen of terugbrengen is niet mogelijk zonder kassabon, dit is je aankoopbewijs.
● Direct omruilen voor een ander artikel is mogelijk. Ruil je een artikel voor een goedkoper product? Dan krijg je de rest van het betaalde bedrag terug.
● Ruilen of terugbrengen kan alleen als het product compleet is en (voor zover mogelijk) in de originele verpakking zit. Pak het product daarom niet verder uit / gebruik het niet meer dan nodig is, om goed te kunnen beoordelen of je het wilt houden.
● Gezaagde/bewerkte materialen, gemengde verven, planten, en artikelen die we speciaal voor jou hebben besteld of op maat gemaakt, kun je niet ruilen of terugbrengen.
● Producten zoals tegellijm, cement en zand kun je alleen ruilen of terugbrengen als de verpakking niet geopend en niet beschadigd is
● Je kunt alleen producten die je in Nederland hebt gekocht ook ruilen in Nederland.

Ik kan mijn factuur niet meer vinden, wat nu?

De factuur is te vinden in de orderbevestigingsmail. Heb je deze niet meer? Geen probleem, bekijk je factuur in je KARWEI-account of vraag je factuur opnieuw op via onze klantenservice.

Een aanmaning ontvangen na retourneren?

Je kan heel eenvoudig bij Klarna een retourzending melden door de factuur waar het om gaat op ‘retour’ te zetten. Je factuur is gepauzeerd en we adviseren je om contact op te nemen met KARWEI om aan te geven dat je retourzending nog verwerkt dient te worden.

Recent bekeken