Veelgestelde vragen over retourneren
Bestelling retourneren
Bewust retourneren
Retourneer je ons product in de bouwmarkt? Dan wordt het product weer opgenomen in ons assortiment. Retourneer je het product via de pakketpost, dan wordt het product opnieuw aangeboden in één van onze (outlet) bouwmarkten.
- Retourkosten
-
De retourkosten verschillen per bezorger. Bij het terugsturen zijn de retourkosten voor eigen rekening.
Gratis retourneren in de bouwmarkt
Je kunt jouw bestelling altijd gratis retourneren bij een Karwei bouwmarkt bij jou in de buurt.
Bezorgd door PostNL
Je bestelling per post terugsturen kost € 4,95. Je betaalt dit niet direct aan PostNL. Dit wordt verrekend met de terugbetaling.
Bezorgd door Extra@Home
Wanneer je een pakket laat ophalen zijn de retourkosten €39.95
Bezorgd door een leverancier
Is jouw online bestelling bezorgd door een leverancier van Karwei? De retourkosten verschillen per leverancier en zijn gelijk aan de bezorgkosten (met uitzondering van gratis bezorgen). Bij elk product én in de winkelwagen staan de bezorgkosten.
- Verkeerd of beschadigd geleverd
-
Heb je een ander artikel ontvangen dan besteld of is het artikel beschadigd geleverd? Laat het dan zo snel mogelijk weten via onze klantenservice. Wij doen ons best om het probleem snel op te lossen. We kunnen je vragen om foto’s, dus gooi de verpakking niet weg.
Is er iets mis met je bouwmarktaankoop? Ga dan terug naar de bouwmarkt. Vergeet je kassabon niet mee te nemen.
- Online aankoop retourneren
-
Retourneren in de bouwmarkt
Je kunt je bestelling gratis terugbrengen in de bouwmarkt. Je hoeft jouw aankoop hier niet voor aan te melden. Neem je factuur mee naar één van onze bouwmarkten .
Retour online aanmelden
Lukt het niet om het terug te brengen in de bouwmarkt? Meld je retour dan hier aan. Let op: maatwerk artikelen kun je niet ruilen of retourneren.
Retourneren Click & Collect aankoop
Je kunt je Click & Collect aankoop alleen retourneren in de bouwmarkt. Neem je factuur mee naar één van onze bouwmarkten.
- Bestelling ruilen
-
Direct omruilen voor een ander artikel kan alleen in de Karwei-bouwmarkt binnen 30 dagen. Neem de factuur mee die je per e-mail hebt ontvangen. Ruil je een artikel voor een goedkoper product? Dan krijg je de rest van het betaalde bedrag terug.
Ruilen kan alleen als het product compleet is en (voor zover mogelijk) in de originele verpakking zit. Op maat gemaakte producten kun je niet ruilen of retourneren.
- Bouwmarktaankoop ruilen of retourneren
-
Bij Karwei kun je artikelen tot 30 dagen na aankoop gratis ruilen of terugbrengen in één van onze bouwmarkten. Dat hoeft niet de bouwmarkt te zijn waar je het product hebt gekocht.
Retourvoorwaarden bouwmarktaankoop
- Je kunt het artikel binnen 30 dagen na aankoop ruilen of terugbrengen via de bouwmarkt. De termijn van 30 dagen gaat in op de datum die op je kassabon staat.
- Ruilen of terugbrengen is niet mogelijk zonder kassabon, dit is je aankoopbewijs.
- Artikelen die je in de bouwmarkt hebt opgehaald, kan je alleen terugbrengen in de bouwmarkt. Dat hoeft niet de bouwmarkt te zijn waar je het product hebt gekocht.
- Direct omruilen voor een ander artikel is mogelijk. Ruil je een artikel voor een goedkoper product? Dan krijg je de rest van het betaalde bedrag terug.
- Ruilen of terugbrengen kan alleen als het product compleet is en (voor zover mogelijk) in de originele verpakking zit. Pak het product daarom niet verder uit / gebruik het niet meer dan nodig is, om goed te kunnen beoordelen of je het wilt houden.
- Gezaagde/bewerkte materialen, gemengde verven, planten, en artikelen die we speciaal voor jou hebben besteld of op maat gemaakt, kun je niet ruilen of terugbrengen.
- Producten zoals tegellijm, cement en zand kun je alleen ruilen of terugbrengen als de verpakking niet geopend en niet beschadigd is.
- Je kunt alleen producten die je in Nederland hebt gekocht ook ruilen in Nederland.
- Retourvoorwaarden
-
- Je kunt het artikel binnen het zichttermijn van 30 dagen na ontvangst van je aankoop ruilen of terugbrengen via de bouwmarkt of webshop.
- Als je ons binnen 30 dagen op de hoogte stelt van je herroeping heb je vervolgens nog 14 dagen om het artikel terug te sturen.
- Ruilen of terugbrengen kan alleen als het product compleet is en (voor zover mogelijk) in de originele verpakking zit. Pak het product daarom niet verder uit / gebruik het niet meer dan nodig is, om goed te kunnen beoordelen of je het wilt houden.
- Op maat gemaakte producten zoals raamdecoratie op maat, samengestelde deuren of mengverf kun je niet ruilen of retourneren.
- Meldingen over beschadigde artikelen dienen zo snel mogelijk na ontvangst gemeld te worden.
- Als je de hele bestelling terugstuurt, storten we ook de door jou betaalde bezorgkosten terug. Het maakt niet uit of je de bestelling terugbrengt naar de bouwmarkt, terugstuurt per post of laat ophalen. De eventuele kosten voor het terugsturen (retourkosten) moet je wel betalen.
- Indien verpakkingen van bijvoorbeeld tegellijm, cement en zand zijn geopend of beschadigd, dan brengen wij hiervoor kosten in rekening. Het product kunnen wij immers niet meer verkopen.
- Is het artikel beschadigd geraakt bij het uitpakken of daarna? Dan ben je zelf verantwoordelijk voor de schade.
- Je kunt alleen producten die je in Nederland hebt gekocht ook ruilen in Nederland.
Op het ruilen en retourneren van online bestellingen zijn de Algemene Voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie van toepassing. Lees meer over het herroepingsrecht.
Retourneren verf
Verf (latex, lak, beits en was), lijm, kit en reinigingsmiddel kan je niet retourneren per post. Als er bij het verzenden lekkage ontstaat kun je namelijk aansprakelijk worden gesteld voor de eventuele schade. Je kunt de ongebruikte producten wel binnen 30 dagen terugbrengen naar de Karwei bouwmarkt.
- Factuur kwijt
-
De factuur is te vinden in de orderbevestigingsmail. Heb je deze niet meer? Geen probleem, bekijk je factuur in je Karwei account of vraag je factuur op via onze klantenservice.
- Bevestiging van een retour
-
Wanneer wij je retourzending ontvangen en verwerkt hebben, ontvang je een retourbevestiging per e-mail. Heb je je retourzending afgegeven bij een pakketpunt van PostNL, dan krijg je een track en trace code. Bewaar het retourbewijs met de track en trace code totdat de terugbetaling verwerkt is.
Mocht je twee weken na het retourneren van je bestelling nog geen e-mail hebben ontvangen, neem dan contact met ons op.
- Retourtermijn
-
Bij Karwei kun je producten tot 30 dagen na aankoop ruilen of retourneren. Deze periode gaat in vanaf het moment dat je de bestelling in ontvangst hebt genomen.
- Terugbetaling
-
We storten het volledige aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo spoedig mogelijk terug op je rekening, uiterlijk binnen 14 dagen. Dit doen we nadat we de producten hebben ontvangen of wanneer je hebt aangetoond dat je de bestelling hebt teruggestuurd. De terugbetaling loopt via dezelfde rekening als waarmee je de bestelling hebt betaald.
Betaald met creditcard of via PayPal
Het duurt maximaal 14 dagen voordat het geld op je creditcardrekening of PayPal-account staat.
Betaald met Klarna
Je ontvangt op het rekeningnummer waarmee de Klarna factuur is betaald het aankoopbedrag terug. Heb je nog niet betaald bij Klarna? Dan wordt het aankoopbedrag op de openstaande Klarna factuur in mindering gebracht.
Vragen over de terugbetaling via Klarna? Neem contact met ze op.Betaald met de Karwei Cadeaukaart of een andere cadeaukaart
Karwei Cadeaukaart
Het bedrag wordt omgezet in een nieuwe (digitale) Karwei Cadeaukaart. Het eventuele restbedrag dat betaald is met pin, creditcard of PayPal zal binnen 14 dagen worden teruggeboekt op je rekening.Overige cadeaukaarten
Het bedrag wordt teruggestort op een Karwei Cadeaukaart. Je ontvangt per mail meer informatie.Geretourneerd in de bouwmarkt
De terugbetaling zal via dezelfde rekening lopen als waarmee je de bestelling hebt betaald. Het duurt maximaal 14 dagen voordat het geld op je rekening staat.
Terugbetaling (deels) niet ontvangen
Heb je meerdere artikelen geretourneerd? In de retourbevestiging staat welke artikelen er ontvangen zijn. Wanneer je hier artikelen in mist, wordt je retour in delen afgehandeld en terugbetaald. Staat het bedrag na 14 werkdagen nog niet op je rekening? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Betaald met een bouwdepot of rekening verlopen
Heb je betaald met een bouwdepot of is je rekening in de tussentijd verlopen?
Dan verloopt de terugbetaling niet automatisch. Neem hiervoor contact op met de klantenservice. - Aanmaning ontvangen na retourneren