Bezorgen

Wat is de levertijd?

Bij elk artikel en in de winkelwagen staat wat de levertijd is. Voor de meeste producten die op voorraad zijn geldt: op een werkdag voor 21.00 uur besteld, de volgende dag bezorgd.

Thuisbezorgd of ophalen
Je kiest zelf een bezorgdag en of de bestelling wordt thuisbezorgd of wordt afgeleverd bij een KARWEI-bouwmarkt (m.u.v. maatwerk artikelen). Voor grote en zware artikelen heb je niet altijd de mogelijkheid om dit in een KARWEI-bouwmarkt te leveren.

Kies je voor aflevering bij een KARWEI-bouwmarkt? Je ontvangt een e-mail als de bestelling voor je klaar ligt. Je hebt 7 dagen de tijd om je bestelling op te halen.
Toon je factuur (mag ook digitaal) en je ID-kaart of paspoort (geen kopie).

Langere levertijd?
Sommige artikelen hebben een langere levertijd. Bijvoorbeeld omdat ze niet op voorraad zijn, het op maat gemaakt moet worden of omdat ze rechtstreeks door de leverancier bij je worden thuisbezorgd. Wanneer je meer producten bestelt, bepaalt het artikel met de langste levertijd wanneer je totale bestelling wordt bezorgd.

Heb je maatwerk besteld?
Doorgaans is de levertijd 15 werkdagen. Wanneer je hebt gekozen voor aflevering bij een KARWEI-bouwmarkt, ontvang je een afhaalbericht per e-mail zodra de bestelling voor je klaar ligt.

Wat zijn de bezorgkosten?

Bij elk product én in de winkelwagen staat hoe je bestelling bezorgd wordt en
wat dat kost. Zo weet je altijd vooraf waar je aan toe bent. Online bestellingen die je in de bouwmarkt kunt afhalen, kun je gratis afhalen. Als je bestelling door verschillende leveranciers wordt thuisbezorgd, betaal je maar 1 keer (de hoogste) bezorgkosten.

  • Thuisbezorgen door PostNL > € 4,95
  • Regulier met afwijkend formaat of breekbare inhoud > € 6,95
  • Zware of grote bestellingen > Thuisbezorgen door Extra@Home > € 29,-
  • EXTRA zware/grote bestellingen > Thuisbezorgen door Extra@Home > € 69,-
  • Levering door één van onze leveranciers > Verschillende bezorgdiensten > Vermeld op de website
Wat is de status van mijn bestelling?

Heb je onlangs een bestelling geplaatst op karwei.nl en wil je graag de status van je order weten? Dat kan! (m.u.v. maatwerk)
Bekijk mijn orderstatus

Heb je een bestelling geplaatst terwijl je was ingelogd? Dan krijg je in Mijn KARWEI meer informatie over de inhoud van je pakket, orderstatus en bestelgeschiedenis.
Inloggen in Mijn KARWEI

Hoe (laat) wordt er bezorgd?

Thuisbezorgd via PostNL
Op het moment dat je bestelling wordt verzonden vanuit ons verzendhuis, ontvang je van ons per e-mail een verzendbevestiging met een PostNL Track & Trace code. Hiermee kun je heel gemakkelijk je pakket volgen.

• Bezorging: maandag t/m zaterdag tussen 9.00 en 20.00 uur.
• Bij het bestellen kies je zelf een bezorgdatum.

Thuisbezorgd via Extra@Home
Zware of grote artikelen bezorgen wij thuis via Extra@Home.
Dit is een service van PostNL. Volg je bestelling via Track & Trace.

• Bezorging: maandag t/m zaterdag tussen 8.00 en 20.00 uur.
• Bij het bestellen kies je zelf een bezorgdatum.
• Bezorging in gebouwen tot zelfs 3 hoog of we nemen de lift
(mits dit mogelijk is).
• Drempelservice: levering over de eerste drempel van je woning.
*Dat moet wel in de originele verpakking kunnen.
Is dit niet mogelijk, dan levert Extra@Home de bestelling af op de stoep. *

Je ontvangt de avond vóór de bezorging een bericht van KARWEI met een Track & Trace code. Je ontvangt vanuit Extra@Home een e-mail met het 3-uurs tijdvak zodra de planning ‘s nachts is gemaakt. Op de bezorgdag zelf ontvang je vroeg in de ochtend ook nog een sms met het 3-uurs tijdvak waarin wij verwachten te komen.

Thuisbezorgd door een leverancier
De leverancier of de vervoerder neemt contact met je op zodra je bestelling klaar is voor verzending. Sommige leveranciers maken gebruik van de vaste vervoerder van Intergamma: DHB Logistiek.

Wanneer je bestelling producten bevat die door verschillende leveranciers worden bezorgd, zal elke leverancier apart contact met je opnemen.

De vervoerder streeft ernaar om de afgegeven leverdatum en -tijdvenster te respecteren. In een enkel geval kan het voorkomen dat van de leverdatum wordt afgeweken, in dat geval neemt de vervoerder of de klantenservice contact met je op.

Regels bij bezorging door de leverancier
• Het bezorgadres moet goed bereikbaar zijn via de openbare verharde weg. Voor deze weg mogen geen vervoersbeperkingen gelden.
• Je moet aanwezig zijn om het artikel in ontvangst te nemen.
• Verplaats en/of bescherm zodanig je privé eigendommen voorafgaand aan de levering, zodat de toegang geheel is vrijgemaakt ten behoeve van de levering.
• De vervoerder kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor schade aan privé eigendommen bij de levering.

Levering producten voor binnen
• Producten voor binnen worden over de eerste drempel van je woning
of appartementencomplex geleverd.
• Artikelen worden vaak door één persoon geleverd, het kan voorkomen dat dit voor de (eerste) voordeur wordt geleverd, vanwege het gewicht of de vervoerswijze van deze producten.

Levering producten voor buiten
• Producten voor buiten worden naast of achter de vrachtwagen afgeleverd.
Als de omgeving het toelaat kan er op het erf geleverd worden, aangrenzend aan de openbare weg.
• Bouwmaterialen worden op de stoep naast of achter de vrachtwagen geleverd. Je dient er zelf voor te zorgen dat het product op je erf of in jouw tuin komt.
• Pallets, bokken en bigbags blijven na levering bij je achter.
In sommige gevallen neemt de vervoerder dit direct mee terug.

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

Als je niet thuis bent wanneer je bestelling wordt bezorgd, doet de bezorger een kaartje bij jou in de bus. De vervolgstappen verschilt per bezorger:

PostNL
Als de bezorger je pakket ook niet bij je buren kan bezorgen, wordt het pakket afgeleverd bij het dichtstbijzijnde PostNL-pakketpunt. Vergeet niet je pakket binnen 7 dagen op te halen.

Extra@Home
Op het kaartje in de brievenbus staat dat je Extra@Home kunt bellen om een nieuwe bezorgafspraak te maken. Extra@Home bewaart jouw bestelling 5 dagen. Bel je niet voor een nieuwe bezorgafspraak? Dan wordt de bestelling teruggestuurd naar de webshop van KARWEI. Het geld dat je hebt betaald, storten we terug op je rekening.

Bezorging door de leverancier
Op het kaartje in de brievenbus staat dat je de vervoerder kunt bellen om een nieuwe bezorgafspraak te maken.

Hoe verander ik mijn bezorgafspraak?

Als de bestelling is geplaatst, kun je de bezorgdag niet meer veranderen.

Er ontbreekt een artikel bij mijn bezorging

Als je na levering merkt dat er een artikel mist, neem dan direct contact op met onze klantenservice. We starten dan een onderzoek bij de vervoerder. Als we de bevestiging ontvangen dat het artikel onderweg is kwijtgeraakt, sturen wij je zo snel mogelijk het ontbrekende artikel toe of betalen we het aankoopbedrag van het artikel aan je terug.

Een artikel is verkeerd/beschadigd geleverd, wat nu?

Bij online bestellingen adviseren wij je direct het pakket bij ontvangst te controleren. KARWEI werkt zorgvuldig. Toch kan het gebeuren dat je een ander product ontvangt dan je hebt besteld. Of dat het artikel beschadigd is.
Is dat zo, laat het ons dan zo snel mogelijk weten.
Wij doen ons best om het probleem snel op te lossen. We kunnen je vragen om foto’s, dus gooi de verpakking niet weg.

Kan ik buiten Nederland laten bezorgen?

Bestellingen kunnen alleen in Nederland bezorgd worden. Het factuuradres mag wel een buitenlands adres zijn.

Ik heb een klacht over de bezorger, hoe meld ik dit?

Wat jammer om te horen dat je niet tevreden bent over je bezorger. Als je wilt kun je het ons laten weten via ons contactformulier.

Ik heb een klacht over de bezorging, hoe meld ik dit?

Is er schade in of om je woning ontstaan tijdens de bezorging, dan horen wij dit ook graag. Is je bestelling geleverd door Extra@Home? Wij vragen je de klacht zo snel mogelijk en het liefst binnen 48 uur hier te melden.

Recent bekeken