Veelgestelde vragen over bestellen
- Bestelling wijzigen of annuleren
-
Bestelling wijzigen
Het is helaas niet mogelijk om een bestelling die al geplaatst is te wijzigen. Heb je al bericht gehad dat de bestelling is verzonden? Dan kun je de bestelling (m.u.v. maatwerk) bij aflevering direct mee teruggeven aan de bezorger. Je kan de bestelling (m.u.v. maatwerk) ook kosteloos retourneren of ruilen in een bouwmarkt bij jou in de buurt.
Heb je gekozen voor aflevering in een Karwei bouwmarkt? Neem dan contact op met jouw bouwmarkt om de bestelling te retourneren.
Bestelling annuleren
Zodra we je bestelling hebben ontvangen gaan we direct voor je aan de slag, annuleren is daarom niet altijd mogelijk. Neem direct contact op met de klantenservice. Wij zullen nagaan of annuleren nog mogelijk is.
Maatwerk annuleren
Bestellingen van artikelen die we speciaal voor jou maken (zoals maatwerk raamdecoratie of samengestelde deuren) kun je tot 2 dagen na bestelling annuleren. Later annuleren is helaas niet mogelijk. Annuleer je bestelling via Mijn Karwei of neem contact op met onze klantenservice. Het is niet mogelijk om mengverf bestellingen te annuleren.
Wil je de bestelling opnieuw plaatsen na annuleren en heb je op je eerdere bestelling korting gehad? Neem contact met ons op, dan ontvang je deze korting achteraf bij je vervangende bestelling.
- Product- of klusvraag
-
Heb je een vraag over één van onze artikelen of over je klus? Neem eens een kijkje op onze online klusadviezen. Onze bouwmarktmedewerkers staan ook voor je klaar. Vind de bouwmarkt bij jou in de buurt.
- Artikel niet op voorraad
-
Is een artikel niet meer leverbaar via de webshop? Check op de productpagina of het artikel op voorraad is bij een bouwmarkt bij jou in de buurt. Helaas kunnen we niet aangeven wanneer artikelen weer op voorraad komen. Wanneer een artikel niet via de webshop en de bouwmarkt voorradig is, kan deze soms bij de servicebalie besteld worden. Neem voor de mogelijkheden contact op met jouw bouwmarkt. In sommige gevallen komt het voor dat Karwei de bestelling annuleert, als een product toch niet meer op voorraad blijkt te zijn. Je ontvangt dan een e-mail van ons.
Het is helaas niet mogelijk om artikelen die in een andere bouwmarkt voorradig zijn naar de bouwmarkt bij jou in de buurt te versturen.
- Bezorgmethoden
-
Bij het product en in de winkelwagen staat de bezorgmethode. Je kiest zelf of de bestelling thuis of gratis in een Karwei bouwmarkt wordt bezorgd. Grote en zware artikelen kan je niet altijd in de bouwmarkt laten bezorgen. Deze producten laten we bij jou thuisbezorgen met de daarbij behorende bezorgkosten.
Bewust bezorgd
Ophalen in de bouwmarkt
Onze standaard leveroptie biedt gratis ophalen bij de bouwmarkt aan. Dit is niet alleen kosteloos, maar ook nog eens de meest duurzame keuze, vooral als je met de fiets kunt komen. Echter, we begrijpen dat niet al onze producten gemakkelijk mee te nemen zijn op de fiets.Thuisbezorging
Liever je pakketje bij je thuis bezorgd? Dat kan zeker! Kies een bezorgmoment wat voor jou uitkomt, zodat alles in één keer geleverd kan worden. Op die manier vermijden we extra ritten van de bezorgdienst en verminderen we onze uitstoot.Ophaalpunt
Als alternatief bieden we ook de optie om je pakketje af te halen bij een ophaalpunt. Maar houd er rekening mee dat het ophalen met de auto een extra transportstroom veroorzaakt, bovenop de uitstoot van de bezorging zelf. Kies daarom voor ophalen op de fiets óf het juiste bezorgmoment bij je thuis voor de duurzamere bezorgoptie.Kortom, er is geen eenduidige duurzame bezorgoptie, maar samen kunnen we wel een bewuste keuze maken.
- Bezorgkosten
-
Bij elk artikel én in de winkelwagen staat wat de bezorgkosten zijn. Als je bestelling uit meerdere artikelen bestaat, betaal je één keer (de hoogste) bezorgkosten.
Ophalen in de bouwmarkt
Je betaalt geen bezorgkosten als je een online bestelling laat bezorgen in de bouwmarkt.
Thuisbezorgen
Onderstaand zijn onze algemene richtlijnen voor de bezorgkosten. Let op dat dit kan variëren per artikel. Check dus altijd de product pagina zelf voor de actuele bezorgkosten.
Standaard pakketten: €4,95
Lange pakketten: €14,95
Grote bestellingen: €39,95 tot €69,95
Extra zware of grote bestellingen: €89,95 tot €99,95Levering door leverancier
Een deel van ons assortiment wordt rechtstreeks geleverd door één van onze leveranciers. De bezorgkosten verschillen per leverancier en staan vermeld bij het product.
- Bestellen via de Karwei webshop
-
Bestellen doe je als volgt:
- Kies het product dat je wilt bestellen. Klik daarna op 'In winkelwagen'. In de winkelwagen zie je meteen de prijzen, kortingen en levertijd die voor je bestelling geldt. Alle prijzen zijn inclusief btw.
- Zitten alle producten die je wilt bestellen in je winkelwagen? Plaats dan de bestelling door op 'Verder naar bestellen' te klikken.
- Kies je bezorgdag, vul je naam, adres en e-mailadres in en kies de betaalwijze.
- Controleer je bestelling en rond af door te betalen. Dat kan veilig met iDEAL, PayPal, creditcard, (gedeeltelijk met) een Karwei cadeaupas of (indien aangeboden) achteraf via Klarna.
- Als de bestelling is geplaatst, ontvang je een bevestiging via e-mail.
Tip:
- Als je een account hebt, dan gaat bestellen nog sneller. Je maakt gemakkelijk via Mijn Karwei een persoonlijk account aan. Je hebt dan altijd een overzicht van je bestellingen.
- Lukt het niet om te bestellen? Verwijder je cookies, bestel via een andere internetbrowser of op een ander apparaat of probeer het later opnieuw.Online bestellen met de Karwei app
Direct online bestellen kan ook via je smartphone. Download daarvoor de Karwei app.
• Download voor Android
• Download voor iPhone - Bestellen in de bouwmarkt
-
Bestellen via een bestelinfopunt
Alle Karwei bouwmarkten hebben een bestelinfopunt: een zuil met een computer waarop je bestellingen kunt doen. Dat werkt hetzelfde als online bestellen. Wil je bijvoorbeeld een zwaar meubel kopen, maar heb je niet de mogelijkheid om het veilig mee naar huis te nemen? Bij het bestelinfopunt regel je meteen dat het wordt thuisbezorgd. Betalen kan bij het bestelinfopunt alleen met pinpas of creditcard.
Bestellen via de servicebalie
• Wanneer een artikel niet via de webshop en de bouwmarkt op voorraad is, kan deze vaak bij de servicebalie voor je besteld worden.
• Meld je bij de servicebalie en geef aan welk artikel je graag wilt bestellen. De medewerker zal je verder helpen door het juiste artikel te bestellen en aan te geven wanneer deze wordt bezorgd.
• Mocht je een artikel bestellen voor een actieproduct, dan geldt de actieprijs wanneer je het product bestelt binnen de actieperiode. - Click & Collect
-
Click & Collect is de mogelijkheid om producten online te bestellen bij de door jou geselecteerde bouwmarkt. Indien het door jou gewenste product op voorraad is, wordt deze na het bestellen apart gezet en ontvang je een afhaalbericht. Je kan je bestelling dan gelijk komen ophalen.
Hoe werkt Click & Collect?
- Kies via de site jouw Karwei bouwmarkt.
- Kies bij het toevoegen van producten aan jouw winkelwagen voor de optie “Click & Collect”.
- Indien je nog geen bouwmarkt had geselecteerd zie je de melding staan “Kies eerst een bouwmarkt”.
Na het selecteren van een bouwmarkt kan je het product toevoegen aan jouw winkelwagen. - Het afrekenen verloopt vervolgens via het standaard proces.
- Na het afrekenen ontvang je een e-mail met daarin de orderbevestiging.
- Jouw bestelling is apart gezet in de door jou geselecteerde bouwmarkt en kan worden opgehaald vanaf het moment dat je het afhaalbericht hebt ontvangen.
- Bij het tonen van het afhaalbericht in de bouwmarkt ontvang je jouw bestelling.
- Problemen tijdens bestellen
-
Wanneer bestellen niet lukt kunnen onderstaande tips je helpen:
- Verwijder je cookies en probeer het opnieuw.
- Probeer te bestellen via een andere browser of op een ander apparaat.
- Probeer het later opnieuw
- Geen orderbevestiging ontvangen
-
Heb je meer dan een uur geleden besteld? Controleer dan of je de bevestigingsmail met het onderwerp ‘Bevestiging van je bestelling’ hebt ontvangen. Check ook je spam/ongewenste mail map. Kun je de bevestiging nergens vinden en weet je zeker dat je wel hebt betaald? Neem dan contact op met onze klantenservice. Als de bestelling niet is gelukt, wordt het betaalde bedrag automatisch terugbetaald.
- Artikel is goedkoper geworden na bestellen
-
Het kan gebeuren dat artikelen in de aanbieding komen vlak nadat je een bestelling hebt geplaatst. Is je bestelling minder dan 30 dagen geleden geleverd en wil je alsnog gebruik maken van de korting? Neem dan even contact met ons op, dan controleren we graag voor je of we de korting nog kunnen verrekenen.
Heb je de artikelen in de bouwmarkt gekocht? Neem dan contact op met de desbetreffende bouwmarkt.
Heb je je bestelling of aankoop al langer dan 30 dagen in bezit? Dan kunnen we de korting helaas niet meer toepassen.
- Klacht indienen
-
Heb je een klacht over een product, een bestelling of onze dienstverlening? Laat het ons weten. We doen ons best om jouw klacht snel op te lossen. Neem voor het melden van je klacht over online bestellingen contact op met onze klantenservice. Indien je een klacht hebt over een bouwmarktaankoop, kun je deze melden bij de desbetreffende bouwmarkt. Binnen 14 dagen hoor je hoe we jouw klacht gaan oplossen.
Niet tevreden over de afhandeling van je klacht?
Ben je niet tevreden over hoe Karwei jouw klacht oplost? Geef dit duidelijk aan bij de klantenservicemedewerker. Kom je er echt niet uit? Je kunt jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie.