Klantenservice

Vandaag besteld, morgen in huis

Voor de meeste producten die op voorraad zijn geldt: op een werkdag voor 20.00 uur besteld, de volgende dag bezorgd. Je kiest zelf of de bestelling wordt thuisbezorgd of wordt afgeleverd bij een KARWEI-bouwmarkt.

Voor leveringen in de bouwmarkt geldt: bestel je een klein artikel op zaterdag? Dan wordt dit op maandag geleverd. Bestel je een groot artikel op zaterdag? Dan wordt dit op dinsdag geleverd.

Bij thuisbezorgen kun je ook zelf een bezorgdag kiezen. Als de bestelling is geplaatst, kun je de bezorgdag niet meer veranderen. Woon je op een Waddeneiland? Houd er rekening mee dat je de bestelling soms 1 of 2 dagen ná de door jou gekozen bezorgdag ontvangt. Bestellingen kunnen alleen in Nederland bezorgd worden, daarnaast dient het factuuradres ook een Nederlands adres te zijn. 

Kies je voor aflevering bij een KARWEI-bouwmarkt? Je ontvangt een e-mail als de bestelling voor je klaar ligt. Je hebt 14 dagen de tijd om je bestelling op te halen. Vergeet niet de factuur uit je e-mail mee te nemen.

Tip: controleer het pakket bij ontvangst

Bij online bestellingen adviseren wij je het pakket bij ontvangst te controleren. KARWEI werkt zorgvuldig. Toch kan het gebeuren dat je een ander product ontvangt dan je hebt besteld. Of dat het artikel beschadigd is. Is dat zo, laat het ons dan zo snel mogelijk weten via ons contactformulier. Wij doen ons best om het probleem snel op te lossen.

Langere levertijd?

Sommige artikelen hebben een langere levertijd. Bijvoorbeeld omdat ze niet op voorraad zijn. Of omdat ze rechtstreeks door de leverancier bij je worden thuisbezorgd. Bij elk product staat wat de levertijd is. Dat staat ook in de winkelwagen. Als je meer producten bestelt, bepaalt het artikel met de langste levertijd wanneer jouw totale bestelling wordt bezorgd. Als de levertijd langer is dan 7 dagen, kun je geen bezorgdag kiezen.

Bezorgkosten

De meeste online bestellingen kun je afhalen bij een KARWEI-bouwmarkt. Je betaalt dan geen bezorgkosten. In de winkelwagen zie je of je de bestelling kunt afhalen bij een bouwmarkt.

Thuisbezorgen door PostNL is gratis bij bestellingen vanaf 40 euro. Voor het bezorgen van bestellingen tot 40 euro betaal je € 3,95 bezorgkosten.

Zware of grote bestellingen bezorgen wij thuis via Extra@Home. Je betaalt dan 29 euro bezorgkosten. Voor extra grote of zware bestellingen betaalt je 39 euro bezorgkosten.

Sommige producten worden door één van onze leveranciers bij je thuisbezorgd. De bezorgkosten verschillen per leverancier. Bij elk product én in de winkelwagen staat hoe er wordt bezorgd en wat dat kost. Zo weet je altijd vooraf waar je aan toe bent. Als je bestelling door verschillende leveranciers wordt bezorgd, betaal je maar 1 keer (de hoogste) bezorgkosten.

Thuisbezorgd door PostNL

PostNL Pakketservice bezorgt de meeste pakketten op elk adres in Nederland. Bezorging vindt plaats van maandag tot en met zaterdag tussen 9.00 en 20.00 uur. Bij het bestellen kies je zelf een bezorgdatum. Als de bezorger van PostNL jouw pakket niet kan bezorgen (bij jou of bij je buren), doet hij een kaartje in de bus. Daarop staat wanneer hij opnieuw langskomt. Lukt het de tweede keer ook niet? Dan krijg je een kaartje waarop staat waar je het pakket kunt ophalen.

Thuisbezorgd via Extra@Home

Zware of grote artikelen bezorgen wij thuis via Extra@Home. Dit is een service van PostNL. Als je een product hebt besteld dat via Extra@Home wordt bezorgd, ontvang je je totale bestelling via Extra@Home. Tijdens het bestellen kies je zelf een bezorgdatum. Extra@Home bezorgt van maandag tot en met zaterdag tussen 8.00 en 20.00 uur. Je ontvangt de avond voor de bezorging (tussen 21.00 en 22.00 uur) een e-mail met de levertijd. Daarin staat in welk tijdvak van drie uur jouw bestelling wordt bezorgd. Als je bij jouw bestelling een mobiel nummer hebt opgegeven, ontvang je ook een sms-bericht. Heb je een vast nummer opgegeven? Dan ontvang je een ingesproken tekstbericht op je vaste telefoon.

Niet thuis?

Als je niet thuis bent wanneer je bestelling wordt bezorgd, doet de bezorger een kaartje bij jou in de bus. Daar staat op dat je Extra@Home kunt bellen om een nieuwe bezorgafspraak te maken. Extra@Home bewaart jouw bestelling 5 dagen. Bel je niet voor een nieuwe bezorgafspraak? Dan wordt de bestelling teruggestuurd naar de webshop van KARWEI. We gaan er dan vanuit dat je de bestelling niet wilt. Het geld dat je hebt betaald, storten we terug op je rekening.

Over de drempel geleverd

Extra@Home levert je bestelling af over de eerste drempel van je woning. Dat moet wel in de originele verpakking kunnen. Dit geldt ook voor laminaat en (houten)vloerdelen. Is levering over de drempel niet mogelijk, dan levert Extra@Home de bestelling af op de stoep. In gebouwen zonder lift levert Extra@Home maximaal tot en met de derde verdieping.

Thuisbezorgd door een leverancier

Sommige zware, grote en/of kostbare producten staan niet in het KARWEI-magazijn, maar bij de leverancier. Deze worden door de leverancier bij je thuisbezorgd. De vervoerder neemt contact met je op over de bezorgdatum zodra je bestelling klaar is voor verzending.

Regels bij bezorging door de leverancier
Bij bezorging door de leverancier gelden de volgende regels:

  • Het bezorgadres moet goed bereikbaar zijn via de openbare verharde weg. Voor deze weg mogen geen vervoersbeperkingen gelden.
  • Je moet aanwezig te zijn om het artikel in ontvangst te nemen.
  • Producten voor binnen worden op de begane grond over de eerste drempel van je woning of appartementencomplex afgeleverd. Producten voor buiten worden op de stoep afgeleverd.

De bezorgkosten verschillen per leverancier. Zowel bij het artikel zelf als in de winkelwagen staat op welke manier een artikel wordt bezorgd en wat dat kost. Zo weet je waar je aan toe bent.

Als je bestelling door verschillende partijen wordt bezorgd

Als je bestelling door verschillende partijen wordt bezorgd, betaal je maar 1 keer bezorgkosten (de duurste variant). Artikelen die door PostNL Pakketservice en Extra@Home worden bezorgd, worden tegelijk bezorgd (door Extra@Home). Het artikel met de langste levertijd bepaalt de levertijd van de totale bestelling.

Het kan voorkomen dat je bestelling artikelen bevat die door verschillende leveranciers worden bezorgd. In dat geval neemt elke leverancier apart contact met je op om een bezorgafspraak te maken. Je betaalt maar 1 keer bezorgkosten (de duurste variant).

Eerder bekeken

Er is nog niets zichtbaar omdat je nog geen producten hebt bekeken.