Veelgestelde vragen over verhuur

Tarieven

Moet ik borg betalen?
Ja, onze artikelen vertegenwoordigen een aanzienlijke waarde. Daarom dien je een borgsom te betalen. De hoogte van de waarborgsom is afhankelijk van het gehuurde artikel en terug te vinden in onze huurgids of op onze website.

Wanneer ontvang ik de door mij betaalde borg terug?
De borg ontvang je zodra je het artikel in een goede staat hebt geretourneerd. Indien er sprake is van schade, het gehuurde artikel vuil is of niet compleet retour komt, kunnen er kosten in rekening worden gebracht. Deze worden dan in mindering gebracht op het borgbedrag.

Is het mogelijk om een dagdeel te huren?
Ja, er is een verhuurtarief voor vier uur. Hierbij geldt een huurperiode van maximaal vier uur. Als je een artikel voor vier uur huurt dient deze altijd dezelfde dag te worden teruggebracht. Indien je langer dan vier uur huurt, maar korter dan een dag, geldt het dagtarief.

Hoe lang duurt een huurperiode van één dag?
Een huurdag duurt maximaal 24 uur.

Wanneer geldt een weekendtarief?
Er is sprake is van een weekendtarief, deze geldt van vrijdag 12.00 uur tot en met maandag 12.00 uur.

Kan ik een artikel langer huren dan afgesproken?
Mocht je er tijdens de klus achterkomen dat je het artikel langer nodig hebt, kun je jouw huurperiode telefonisch verlengen (indien niet gereserveerd door een ander) tot één week. Bij een langere duur dien je je te melden bij het verhuurpunt.

Voorwaarden & procedures

Kan ik mij verzekeren tegen schade aan het gehuurde artikel?
Ja, door een schadeafkoopregeling af te sluiten. Voor slechts 10% van de huurprijs is alle schade aan het gehuurde artikel grotendeels gedekt. Schade door brand en diefstal wordt niet gedekt door de schadeafkoopregeling.

Waar vind ik de verhuurvoorwaarden?
De verhuurvoorwaarden van Rentpartner zijn van toepassing.

Heb ik een legitimatiebewijs nodig om te kunnen huren?
Ja, je moet een geldig legitimatiebewijs kunnen tonen.

Kan ik een artikel bij een ander verhuurpunt inleveren, dan waar ik deze gehuurd heb?
Nee, je dient het artikel altijd daar te retourneren waar je het hebt gehaald.

Overige vragen

Hoe weet ik of mijn artikel beschikbaar is?
Niet alle artikelen zijn bij elke bouwmarkt beschikbaar. Bel of ga langs bij jouw bouwmarkt voor de beschikbaarheid van het gewenste artikel.

Recent bekeken