Dit voorjaar komt Karwei met een nieuwe merkcampagne om alle klussers, van professionals tot doe-het-zelf hobbyisten en twijfelaars in de bouwmarkt, aan te spreken. Vandaag (6 maart 2023) trapt de bouwmarkt af met een gloednieuwe commercial op televisie waarin Nederland kennismaakt met een fris nieuw duo: moeder Wieke en haar zoon Cas. Zij hebben het gezamenlijke doel om ‘iets mooier te maken’, wat de nieuwe pay-off representeert (Karwei, maak het mooier). Aan de hand van hun klus-avonturen leren we Karwei op een nieuwe manier kennen.

Bouwmarkt en personeel voor het eerst in commercials

De keuze voor een eenoudergezin in de nieuwe commercials is opvallend, aangezien vaak de focus in televisiereclames ligt op traditionele gezinnen. De bouwmarkt wil zich hiermee onderscheiden en laten zien dat Karwei er voor iedereen is, bijna een kwart van de gezinnen in Nederland is immers een eenoudergezin. Daarnaast speelt voor het eerst de bouwmarkt en het personeel van de bouwmarkt een duidelijke rol in elke commercial.

Merkcampagne

De media-inzet voor de campagne bestaat uit RTV, OOH, PR, online video-, social- en display advertising. De nieuwe propositie en bijbehorende merkcampagne kwam tot stand in co-creatie met TBWA\Neboko, HolyFools, Dedato en Persuade. De mediastrategie door DentsuMedia.

Credits
Het team van bureaus werkte nauw samen met Werner van Gansbeke (Commercieel directeur Intergamma), Linda Platvoet (Manager Marketing Communicatie & Formule a.i.), Lisa-Marie Klap (Brand & PR manager) en Iris Droog (Brand & Content Coördinator) van Karwei.

Bekijk hieronder de nieuwe commercial:

Recent bekeken