Nieuws van KARWEI

Twee op de vijf Nederlanders willen tuin of balkon veranderen

Leusden, 28 maart 2017

Missie KARWEI: saaie tuinen veranderen in comfortzones met tuintrends

Hoewel twee op de vijf Nederlanders wel iets willen veranderen aan hun buitenparadijsje, komt dit er in veel gevallen niet van. Dat blijkt uit onderzoek van No Ties in opdracht van KARWEI. Toch is een op de vijf Nederlanders echt ontevreden met zijn of haar tuin of balkon. Om hen te inspireren en te helpen bij de inrichting en aanleg van hun ideale tuin of balkon, presenteert KARWEI dit seizoen vier tuintrends. Hiermee zijn tuinen en balkons al met een subtiele aanpassing in no time zomerklaar.

Nieuws_header-persbericht_wk1713_700x350.png

Volgens KARWEI wordt een tuin of een balkon – net als een huisinterieur – veel mooier als je eerst bewust een stijl uitkiest, die bij je past. En dat doen maar weinig Nederlanders: meer dan een derde zegt geen bewuste stijl aan te houden voor zijn of haar tuin of balkon. En als ze die wel hebben, houden ze daar zeker niet strikt aan vast: ruim twee derde van de vrouwen staat open voor veranderingen aan haar tuin of balkon. Om de Nederlanders te helpen, inspireert KARWEI hen met vier tuintrends: Hollandse Wildernis, Wereld Tuin, Design Tuin en Urban Jungle. Bij de inspirerende trends horen, naast hippe tuinmeubelen en -accessoires, ook wand- en vloeraankleding.

1. Hollandse Wildernis: een wilde mix van Nederlandse planten, bloemen en paadjes. En zelfgekweekte groente, fruit en kruiden. Voor mensen die de natuur haar eigen gang laten gaan.
  2. Wereld Tuin: wereldse invloeden gecombineerd met exotische planten, rotan, terracotta en warme kleuren. Voor mensen die graag op vakantie gaan op hun eigen terras.
  3. Design Tuin: grote tegels, veel wit en grijs, en houten vlonders, afgewisseld met verticale constructies. Voor mensen die houden van strak, maar zeker niet saai.
  4. Urban Jungle: basic kleuren en houten of rieten materialen aangekleed met praktische meubels, planten, lampjes en kussens. Voor mensen die het met minder vierkante meters moeten doen.
Nieuws_persbericht_wk1713_700x226.png

Over KARWEI

KARWEI is met bijna honderdveertig vestigingen een van de grootste bouwmarkten in Nederland. Met een omzet van 1,7 miljard euro staat moederbedrijf Intergamma in de top 3 van Nederlandse non-food retailbedrijven en is het marktleider op de doe-het-zelfmarkt in de Benelux. Vorig jaar groeide de winkelomzet van Intergamma met drie procent, onder andere dankzij de aantrekkende huizenmarkt en uitbreiding van de online activiteiten.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie
Voor meer informatie over KARWEI kun je contact opnemen met LVTPR:

E-mail: karwei@lvtpr.nl
Telefoonnr: 030-65 65 070
Perscontacten: IJze de Vries / Esther van der Werf

Eerder bekeken

Er is nog niets zichtbaar omdat je nog geen producten hebt bekeken.