Product is stuk

Als je iets koopt bij Karwei, mag je ervan uitgaan dat het in goede staat is en blijft werken binnen de verwachte levensduur van het product bij normaal gebruik. Is een product niet goed, dan doet Karwei er alles aan om een oplossing te vinden.

Ging het product stuk binnen de zichttermijn van 30 dagen?
Neem bij een online bestelling direct contact op met de klantenservice. Heb je het product in de bouwmarkt gekocht? Ga dan met de bon terug naar de bouwmarkt.

Ging het product stuk NA de zichttermijn?
Is een product met garantie niet goed of stuk? Dan adviseren we je om naar een Karwei bouwmarkt te gaan. Ook als je het product via de webshop hebt gekocht. Neem wel de factuur/kassabon mee, dit is je garantiebewijs. Gaat het om een product dat je al hebt verwerkt of dat je niet mee kunt nemen naar de bouwmarkt? Neem dan contact met op met onze klantenservice.

Omruilen, reparatie of geld-terug-garantie

Wanneer de bouwmarktmedewerker jouw klacht terecht vindt, wordt het product omgeruild of gerepareerd. Dit hangt af van:

Ging het product stuk binnen de zichttermijn van 30 dagen?

  • Dan krijg je vaak direct een nieuw of vergelijkbaar product tot dezelfde aankoopwaarde.
  • Is het product niet op voorraad is, dan kan het besteld worden.
  • Is vervangen niet mogelijk, dan krijg je je geld terug. Er zijn een paar uitzonderingen. Onze bouwmarktmedewerkers kunnen je er meer over vertellen.

Ging het product stuk NA de zichttermijn?

  • Dan zorgt Karwei ervoor dat het artikel snel en vakkundig wordt gerepareerd.
  • Als een reparatie niet mogelijk is, zoeken we samen met jou naar een andere oplossing.
Garantietermijn

Karwei hanteert voor alle producten de garantietermijn van de fabrikant. De fabrieksgarantie verschilt per fabrikant. In de verpakking van het artikel zit informatie, waar ook de fabrieksgarantie op staat.

Op alle artikelen die je bij ons koopt zit ook een wettelijke garantie. Dit is geen standaard termijn, maar je mag ervan uit gaan dat het artikel goed blijft werken zoals te verwachtten is bij normaal gebruik. Daarom houden we altijd rekening met het soort artikel bij beoordeling van de garantie. Als de periode van de fabrieksgarantie is afgelopen, wil dat dus niet zeggen dat er helemaal geen garantie meer is.

Garantievoorwaarden
  • Het is belangrijk dat je de gebruiksaanwijzing en voorwaarden leest voordat je een product gebruikt. Vind je deze onduidelijk? Onze medewerkers in de bouwmarkt geven graag uitleg.
  • De garantievoorwaarden zitten bij het product. Bewaar ze goed, samen met de aankoopbon of factuur en een eventueel garantiecertificaat.
  • Om aanspraak op garantie te kunnen maken, heb je een bewijs van aankoop nodig. Bijvoorbeeld een kassabon of een factuur (bij een online bestelling).
Garantiebewijs kwijt

Het garantiebewijs van je artikel is een kassabon of een factuur (bij een online bestelling).

Een kopie van de kassabon kan je (tot 2 jaar terug) opvragen bij de bouwmarkt waar je het artikel hebt aangeschaft of via onze klantenservice.

De factuur van je online bestelling is te vinden in de orderbevestigingsmail. Heb je deze niet meer? Geen probleem, bekijk je factuur in je Karwei account of vraag je deze op via onze klantenservice.

Defect artikel ontvangen

Bij online bestellingen adviseren wij je direct het pakket bij ontvangst te controleren. Is het artikel beschadigd of defect geleverd? Laat het ons dan zo snel mogelijk weten via onze klantenservice. Wij doen ons best om het probleem snel op te lossen. We kunnen je vragen om foto’s, dus gooi de verpakking niet weg.

Heb je de aankoop gedaan in één van onze bouwmarkten? Neem dan contact op met de bouwmarkt.

Klacht indienen

Heb je een klacht over een product, een bestelling of onze dienstverlening? Laat het ons weten. We doen ons best om jouw klacht snel op te lossen. Neem voor het melden van je klacht contact op met onze klantenservice. Binnen 14 dagen hoor je hoe we jouw klacht gaan oplossen.

Niet tevreden over de afhandeling van je klacht?
Ben je niet tevreden over hoe Karwei jouw klacht oplost? Thuiswinkel.org kan je helpen. Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie. Het Europees ODR Platform helpt bij de oplossing van klachten over online dienstverlening.

Recent bekeken