Klantenservice

Garantie

Als je iets koopt, heb je volgens de wet recht op een deugdelijk product. Dat heet de wettelijke garantie. Het betekent dat het product geen gebreken mag vertonen die je – als je het product op een normale manier gebruikt – niet verwacht binnen de verwachte levensduur van het product. Toch komt het helaas wel eens voor dat een artikel na aankoop niet werkt zoals het zou moeten werken. Wij vinden dit natuurlijk erg vervelend en doen er alles aan om dit samen met jou naar tevredenheid op te lossen.

Wat moet je doen?
Is een artikel stuk en zit er garantie op? Ga er dan mee naar de servicebalie in de KARWEI-bouwmarkt. Ook als je het artikel online hebt gekocht. Heb je het product al verwerkt of kun je het niet meenemen naar de bouwmarkt? Ga ook dan naar de servicebalie in de bouwmarkt of vul het contactformulier in.   

Omruilgarantie of geld-terug-garantie
Wanneer de bouwmarktmedewerker je klacht terecht vindt, wordt het product omgeruild of gerepareerd. Dit hangt af van hoe lang het is geleden dat je het product kocht:


- Ging het product stuk binnen de omruilgarantietermijn van 30 dagen? Dan krijg je vaak direct een nieuw product of een vergelijkbaar product tot eenzelfde aankoopwaarde. Als een product niet op voorraad is, kan het worden besteld. Is dit niet mogelijk, dan krijg je je geld terug. Er zijn een paar uitzonderingen. Onze bouwmarktmedewerkers kunnen je er meer over vertellen.

- Ging het product stuk na de omruilgarantietermijn? Dan zorgt KARWEI ervoor dat het snel en vakkundig wordt gerepareerd. Als reparatie niet mogelijk is, zoeken we in overleg met jou naar een andere oplossing.

Duur van de garantie
KARWEI hanteert voor alle producten de fabrieksgarantietermijn van de fabrikant. De aangeboden fabrieksgarantie doet overigens niets af aan de wettelijke garantie waar je als consument recht op hebt. Anders gezegd: de wettelijke garantie gaat boven de fabrieksgarantie. Bijvoorbeeld: als de fabrieksgarantietermijn 1 jaar is en de wettelijke garantietermijn 2 jaar, dan heb je 2 jaar garantie.

Garantievoorwaarden
Garantievoorwaarden worden bij het artikel geleverd. Bewaar ze goed, samen met de aankoopbon of factuur en een eventueel garantiecertificaat. Om aanspraak op garantie te kunnen maken, heb je altijd een betalingsbewijs nodig, zoals een aankoopbon of bankafschrift.

Extra garantie op elektrisch (tuin)gereedschap
KARWEI verlengt de fabrieksgarantie op al het elektrisch (tuin)gereedschap tot drie jaar. Deze regeling geldt voor ons complete assortiment elektrisch gereedschap. Het maakt niet uit van welk merk het is of van welke leverancier het afkomstig is. Deze unieke garantie is inclusief de fabrieksgarantie en gaat in op de dag van aankoop. Let op: je kunt hier alleen aanspraak op maken als je een aankoopbewijs kunt overleggen.

Eerder bekeken

Er is nog niets zichtbaar omdat je nog geen producten hebt bekeken.