Veelgestelde vragen rondom het coronavirus

Van welke levertijd kan ik uitgaan bij een online bestelling?

Gezien de verwachte online drukte in verband met de sluiting van winkels en de reguliere drukte rondom de feestdagen, kan je pakket later aankomen dan verwacht. Uiteraard doen we er samen met PostNL en onze leveranciers alles aan om de gekozen leverdag te garanderen.

Waarom kan ik alleen vanaf een bepaald bedrag online bestellen?

Wij proberen onze producten tegen scherpe prijzen te verkopen. Om dit mogelijk te blijven maken, hanteren wij een minimaal orderbedrag van 20 euro.

Dit betekent dat alle bestellingen met een totaalbedrag van € 20,- of meer gewoon uitgeleverd worden. Lagere bestelbedragen kunnen wij op dit moment helaas niet online aannemen.

Hoe ontvang ik mijn pakket van de bezorger? Gaat dit contactloos?

Vanaf vandaag tekent onze bezorger na toestemming van de ontvanger voor ontvangst. Dit doen we om het fysiek contact tussen mensen te minimaliseren. We vragen de ontvanger om de laatste 3 tekens van het legitimatiebewijs en noteren deze in het handtekeningveld. De bezorger kan bovendien je pakket voor je neerzetten zodat er geen handcontact hoeft te zijn.

Ik heb liever niet dat er nog aan de deur bezorgd wordt, kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Dit is per order verschillend en hangt af van de huidige status van je bestelling.
Als je pakket al onderweg is kunnen wij niet meer annuleren.
Aan de deur doen onze bezorgers er alles aan om een veilig overdracht te kunnen doen, waaronder een contactloos alternatief voor de handtekenening en het neerzetten van een pakket in plaats van het uitreiken.

We leveren dus graag je pakket bij je thuis, op een veilige manier.
Wil je toch annuleren? Dan raden we je aan om contact op te nemen met onze klantenservice.

Hoe gaat Extra@Home om met het Coronavirus en wat kan ik verwachten bij bezorgen van grote artikelen?

Extra@Home is de bezorgservice voor grote en zware pakketten.
Veiligheid van onze klanten en bezorgers staat altijd voorop. Wij leveren artikelen bij je binnen af of komen deze ophalen. Daarbij willen we onnodige risico’s voor de gezondheid van alle betrokkenen uitsluiten. Onze bezorgers nemen daarom de volgende voorzorgsmaatregelen om mogelijke besmetting te voorkomen:

  • Onze bezorgers leveren alleen nog over de drempel van je woning (niet verder de woning in!) Ook het eventueel afhalen van een artikel gebeurt alleen als het achter de drempel van de woning klaar staat.
  • Tijdens de levering houden ze te allen tijde een veilige afstand tot de ontvanger. Het RIVM beschrijft een veilige afstand als “tenminste de armlengte van een volwassene”
  • Na het aanbellen doen onze bezorgers een stap achteruit. Wij vragen de ontvanger om na het openen van de deur ook een stap achteruit te zetten.
  • De levering wordt vervolgens over de drempel geplaatst (‘drempel bezorging’).
  • Een handtekening zetten voor de schadevrije ontvangst wordt vervangen door het maken van een foto van het artikel over de drempel van de woning.
Ik heb een vrije dag genomen, maar nu wordt mijn afspraak door jullie afgezegd. Krijg ik dat vergoed?

We doen er alles aan om onze leveringen volgens afspraak uit te voeren maar houden ons ook aan alle richtlijnen van de overheid. Als door de huidige of nieuwe omstandigheden en richtlijnen afspraken afgezegd moeten worden, is dit helaas overmacht en wordt niet vergoed.

Kan ik mijn bestelling in de winkel laten bezorgen?

Met Click & Collect is het mogelijk om producten online te bestellen bij de door jou geselecteerde Karwei bouwmarkt. Indien het door jou gewenste product op voorraad is, wordt deze na het online bestellen direct apart gezet. Vervolgens kan je in het aangegeven tijdsslot langs de bouwmarkt rijden om jouw bestelling op te halen bij het Karwei afhaalpunt. Lees hier hoe het werkt.

Mijn pakketje ligt bij het PostNL punt in de bouwmarkt, kan ik deze nog ophalen?

Kom je een pakketje ophalen of brengen bij een van onze PostNL pakketpunten? In alle Karwei bouwmarkten zijn deze pakketpunten van maandag t/m zaterdag van 09:00 – 18:00u geopend. Lees hier hoe het werkt.

Ik wil mijn PostNL pakketje retourneren in de bouwmarkt, is dit mogelijk?

Vanwege de drukte bij PostNL vragen wij je retourzendingen pas na 7 januari terug te sturen. Na die tijd is het hopelijk wat rustiger bij PostNL. PostNL heeft aan webwinkels gevraagd de retourtermijn te verlengen. Bekijk bij de webwinkel van jouw pakketje of zij dit ook hebben gedaan.

Ik wil mijn aankoop retourneren in de bouwmarkt, binnen welke termijn is dit mogelijk?

De retourtermijn van onze pakketten wordt verlengd tot 30 dagen na heropening van onze bouwmarkten.

Karwei Klus&klaar

Ik heb een vakman besteld via de Karwei Montageservice, kan ik deze nog annuleren?

Ja, dat kan volgens de gebruikelijke weg. Dus rechtstreeks bij de partner per mail of telefoon. Bij Zoofy kan dit ook in de 'mijn' omgeving. Je kan naar de mijn omgeving via button "status" in de mail.

Ik heb mijn vakman weggestuurd, omdat hij ziek was. Wie betaalt de no-go/factuur?

Hier gelden de normale regels. Als je annuleert binnen de 48 uur van uitvoering, dan betaal je de no-go. Als de vakman annuleert of halverwege weg moet, is dit uiteraard voor kosten vakman of onze partner.

Ik heb een dag vrij genomen voor de Karwei Montageservice, maar nu wordt mijn afspraak door jullie afgezegd. Krijg ik mijn vrije dag vergoed?

Dit is overmacht en wordt niet vergoed. Uiteraard doen we er alles aan om ook de Karwei Montageservice netjes door te laten lopen, maar wel binnen de richtlijnen afgegeven door de overheid.

Kan ik gebruik blijven maken van jullie montage- en inmeetservice?

Ja onze services kunnen binnen de huidige richtlijnen doorgaan.
Zo blijven onze vakmensen thuis bij klachten en houden zij verder rekening met de geldende richtlijnen waardoor de klus veilig bij jou thuis kan worden uitgevoerd.

Voorraad van artikelen

Is er nog genoeg voorraad online?

Vooralsnog zijn we volgens plan beleverd. We werken samen met onze leveranciers om dit zo te houden.

Vragen over de bouwmarkt

Waarom zijn jullie bouwmarkten gesloten?

Onze bouwmarkten vallen onder niet-essentiele winkels en daarom hebben wij ze vanwege de lockdown vanaf 15 december gesloten.

Ik heb een artikel aangeschaft in de bouwmarkt en wil dit retourneren in de bouwmarkt, wat nu?

De retourtermijn wordt verlengd tot 30 dagen na heropening van onze bouwmarkten.

Ik heb een artikel via de webshop besteld en wil dit retourneren, wat nu?

Dit is per artikel verschillend. Hier kan je vinden hoe je een artikel kunt retourneren.

Ik heb een artikel ter reparatie naar de bouwmarkt gebracht. Wat gaat hier mee gebeuren?

Er wordt contact met je opgenomen zodra de bouwmarkten weer open zijn en de artikelen gerepareerd zijn.

Ik heb nog een verhuurartikel uit de bouwmarkt in huis. Ik kan deze niet terug brengen naar de bouwmarkt. Wat nu?

Er worden momenteel geen apparaten verhuurd door de bouwmarkt.

  • Als je een apparaat hebt gereserveerd via onze website, neemt de bouwmarkt contact met je op met de mededeling dat het momenteel niet mogelijk is het artikel te huren.
  • Als je een artikel gehuurd hebt neemt de bouwmarkt ook contact met je op
Waarvoor zijn de bouwmarkten niet geopend?
  1. Reguliere winkelverkoop
  2. Algemene klantbestellingen
  3. Verhuur uitgifte
  4. Overige balie handelingen, o.a.;
  5. Sleutels maken
  6. Retouren
  7. Klachten, reparaties en onderdelen
  8. Klantorders maken
  9. Bezorgafspraken van nieuwe orders
Ik ben van de pers en wil graag met iemand spreken binnen jullie bedrijf?

We verwijzen je door naar onze director communicatie. Haar contactgegevens staan op https://www.intergamma.nl/contact/mediacontact/

Kunnen we gasflessen halen en brengen nu de bouwmarkten geopend zijn voor afhalen?

Er is geen mogelijkheid om gasflessen te halen en te brengen. We helpen je graag verder als onze winkels weer geopend zijn!

Verkopen jullie mengverf en kan ik dit afhalen in de bouwmarkt?

Omdat onze bouwmarkten gesloten zijn wordt er geen verf gemengd. Het is niet mogelijk dit online te bestellen. We helpen je graag verder als onze winkels weer geopend zijn!

Recent bekeken