Veelgestelde vragen rondom het coronavirus

Van welke levertijd kan ik uitgaan bij een online bestelling?

Gezien de online drukte in verband met de maatregelen in onze bouwmarkten, kan je pakket later aankomen dan verwacht. Uiteraard doen we er samen met PostNL en onze leveranciers alles aan om de gekozen leverdag te garanderen.

Hoe ontvang ik mijn pakket van de bezorger? Gaat dit contactloos?

Vanaf vandaag tekent onze bezorger na toestemming van de ontvanger voor ontvangst. Dit doen we om het fysiek contact tussen mensen te minimaliseren. We vragen de ontvanger om de laatste 3 tekens van het legitimatiebewijs en noteren deze in het handtekeningveld. De bezorger kan bovendien je pakket voor je neerzetten zodat er geen handcontact hoeft te zijn.

Ik heb liever niet dat er nog aan de deur bezorgd wordt, kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Dit is per order verschillend en hangt af van de huidige status van je bestelling.
Als je pakket al onderweg is kunnen wij niet meer annuleren.
Aan de deur doen onze bezorgers er alles aan om een veilig overdracht te kunnen doen, waaronder een contactloos alternatief voor de handtekenening en het neerzetten van een pakket in plaats van het uitreiken.

We leveren dus graag je pakket bij je thuis, op een veilige manier.
Wil je toch annuleren? Dan raden we je aan om contact op te nemen met onze klantenservice.

Hoe gaat Extra@Home om met het Coronavirus en wat kan ik verwachten bij bezorgen van grote artikelen?

Extra@Home is de bezorgservice voor grote en zware pakketten.
Veiligheid van onze klanten en bezorgers staat altijd voorop. Wij leveren artikelen bij je binnen af of komen deze ophalen. Daarbij willen we onnodige risico’s voor de gezondheid van alle betrokkenen uitsluiten. Onze bezorgers nemen daarom de volgende voorzorgsmaatregelen om mogelijke besmetting te voorkomen:

  • Onze bezorgers leveren alleen nog over de drempel van je woning (niet verder de woning in!) Ook het eventueel afhalen van een artikel gebeurt alleen als het achter de drempel van de woning klaar staat.
  • Tijdens de levering houden ze te allen tijde een veilige afstand tot de ontvanger. Het RIVM beschrijft een veilige afstand als “tenminste de armlengte van een volwassene”
  • Na het aanbellen doen onze bezorgers een stap achteruit. Wij vragen de ontvanger om na het openen van de deur ook een stap achteruit te zetten.
  • De levering wordt vervolgens over de drempel geplaatst (‘drempel bezorging’).
  • Een handtekening zetten voor de schadevrije ontvangst wordt vervangen door het maken van een foto van het artikel over de drempel van de woning.
Ik heb een vrije dag genomen, maar nu wordt mijn afspraak door jullie afgezegd. Krijg ik dat vergoed?

We doen er alles aan om onze leveringen volgens afspraak uit te voeren maar houden ons ook aan alle richtlijnen van de overheid. Als door de huidige of nieuwe omstandigheden en richtlijnen afspraken afgezegd moeten worden, is dit helaas overmacht en wordt niet vergoed.

Kan ik mijn bestelling in de winkel laten bezorgen?

Met Click & Collect is het mogelijk om producten online te bestellen bij de door jou geselecteerde Karwei bouwmarkt. Indien het door jou gewenste product op voorraad is, wordt deze na het online bestellen direct apart gezet. Je krijgt van ons bericht als je bestelling voor je klaar staat om afgehaald te worden. Lees hier hoe het werkt.

Mijn pakketje ligt bij het PostNL punt in de bouwmarkt, kan ik deze nog ophalen?

Kom je een pakketje ophalen of brengen bij een van onze PostNL pakketpunten? In alle Karwei bouwmarkten zijn deze pakketpunten van maandag t/m zaterdag van 09:00 – 18:00u geopend.

Ik wil mijn PostNL pakketje retourneren in de bouwmarkt, is dit mogelijk?

Kom je een pakketje ophalen of brengen bij een van onze PostNL pakketpunten? In alle Karwei bouwmarkten zijn deze pakketpunten van maandag t/m zaterdag van 09:00 – 18:00u geopend.

Veelgestelde vragen over verf mengen via Click & Collect

Hoe werkt de verfmeng-configurator?

Voor het bestellen van mengverf heb je een kleurcode of -naam nodig. Je bepaalt daarna het type verf, het merk en de hoeveelheid die je wilt hebben. Je vindt de kleurcode of -naam bijvoorbeeld op je kleurstaal, kleurwaaier of op de pot van je eerdere verfklus.

Vervolgens zetten wij de voor jou gemengde kleur in de bouwmarkt voor je klaar.

Hoe kom ik bij de verfmeng-configurator?

Klik op deze link voor de verfmeng-configurator

Komen de mengkleuren op mijn beeldscherm overeen met de verf?

Nee, alleen kleurstalen zijn kleurecht. Kleuren op een beeldscherm kunnen afwijken, die geven je alleen een indicatie. Je kunt in veel gevallen eerst kiezen om een tester te laten mengen als je niet zeker bent van de kleur.

Kan ik mijn bestelde mengverf annuleren of retourneren?

Nee, dat is niet mogelijk. De verf wordt speciaal voor jou gemengd en is daarom niet te annuleren of te retourneren na aankoop.

Ik kan mijn mengkleur niet vinden, wat nu?

Er zijn meer dan 3.500 kleuren uit de waaier van Karwei, RAL en NCS beschikbaar om te laten mengen. We werken aan het beschikbaar maken van meer kleuren.

Het is dus mogelijk dat je eerder een kleur in onze bouwmarkt hebt laten mengen, die nog niet beschikbaar is in de verfmeng-configurator. In dat geval helpen we je graag als de bouwmarkten weer open zijn.

Hoe kan ik online bestelde de mengverf in bezit krijgen?

De mengverf die je online bestelt via Click & Collect, kun je ophalen in de bouwmarkt. Je krijgt een mail wanneer jouw verf klaar is om opgehaald te worden.

Het is niet mogelijk om de mengverf thuis te laten bezorgen of de bouwmarkt telefonisch een opdracht te geven.

Heb je een technische vraag over verf?

Je kunt bellen met je voorkeursbouwmarkt. Hier vind je alle bouwmarkten.
Of je kunt contact met ons opnemen via deze pagina.

Vragen over de bouwmarkt

Ik heb een artikel via de webshop besteld en wil dit retourneren, wat nu?

Dit is per artikel verschillend. Hier kan je vinden hoe je een artikel kunt retourneren.

Ik ben van de pers en wil graag met iemand spreken binnen jullie bedrijf?

We verwijzen je door naar onze director communicatie. Haar contactgegevens staan op https://www.intergamma.nl/contact/mediacontact/

Karwei Klus&klaar

Ik heb een vakman besteld via de Karwei Montageservice, kan ik deze nog annuleren?

Ja, dat kan volgens de gebruikelijke weg. Dus rechtstreeks bij de partner per mail of telefoon. Bij Zoofy kan dit ook in de 'mijn' omgeving. Je kan naar de mijn omgeving via button "status" in de mail.

Ik heb mijn vakman weggestuurd, omdat hij ziek was. Wie betaalt de no-go/factuur?

Hier gelden de normale regels. Als je annuleert binnen de 48 uur van uitvoering, dan betaal je de no-go. Als de vakman annuleert of halverwege weg moet, is dit uiteraard voor kosten vakman of onze partner.

Ik heb een dag vrij genomen voor de Karwei Montageservice, maar nu wordt mijn afspraak door jullie afgezegd. Krijg ik mijn vrije dag vergoed?

Dit is overmacht en wordt niet vergoed. Uiteraard doen we er alles aan om ook de Karwei Montageservice netjes door te laten lopen, maar wel binnen de richtlijnen afgegeven door de overheid.

Kan ik gebruik blijven maken van jullie montage- en inmeetservice?

Ja onze services kunnen binnen de huidige richtlijnen doorgaan.
Zo blijven onze vakmensen thuis bij klachten en houden zij verder rekening met de geldende richtlijnen waardoor de klus veilig bij jou thuis kan worden uitgevoerd.

Recent bekeken